Vyhledej
Novinky emailem
Zvičina > Vzdělávání > základní školy > ZŠ Schulzovy sady

Myšlení (8. díl seriálu Ze školky do školy)

Redakce / 25.02.2022, Dvůr Králové nad Labem, zsschulzovysady.kralovedvorsko.cz
Dítě by při nástupu do školy mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace a orientovat se v základních matematických pojmech. Co to v praxi znamená? Že například bude umět počítat na prstech a vyjmenovat číselnou řadu do 5 nebo 10.

FOTOGALERIE - Ze školky do školy - 8. díl Myšlení

Dokáže porovnávat, rozumí pojmům stejně, méně a více. Dovede řadit podle velikosti a poznat největší a nejmenší věc. Zvládne třídění do skupin podle tvaru, barvy velikosti, délky nebo váhy. Umí řešit jednoduché hádanky, slovní příklady, rébusy a labyrinty. ¨


Jak v domácím prostředí rozvíjet tuto oblast?

Zahrajte si domino. Ale ne obrázkové, to klasické, s tečkami. Trénujte u toho počítání teček a jejich porovnávání. Pokud ho doma nemáte, můžete si ho vyrobit z kartónu nebo čtvrtky a puntíky domalovat fixem.

Počítejte knoflíky, třiďte je podle barev, porovnávejte počty v jednotlivých skupinách.

Na procházce se ptejte, u kterého chodníku stojí více aut, který strom je větší, který kamínek těžší.

Nechte dítě srovnat plyšáky podle velikosti. Ptejte se, který z nich je nejmenší/největší. Porovnávejte různé délky stuh, provázků nebo navlečených korálků.

Pracujte se stavebnicemi, počítejte kostky, stavte různě velké věže.

Pusťte si videa od opičáka Monkeyho o třídění a tvarech nebo o porovnávání, množství a řazení. Využijte také náš pracovní list. 


 

Dávejte dítěti hádanky, luštěte věku přiměřené rébusy a labyrinty. Inspirovat se můžete některými ze souboru rébusů od hl. města Prahy, například bludištěm s kopretinou nebo kde bydlí které zvířátko.

Na ZŠ Schulzovy sady využíváme nejrůznější logické úlohy při práci v daltonských blocích. 
Žákům 5. tříd je nabízen volitelný předmět Cvičení z matematiky. Na celém druhém stupni je pro nově nastupující 6. třídy navýšená dotace jednotně na 5 hodin matematiky, z toho jedna vyučovací hodina je půlená, aby byla zajištěna zvýšená individualizace výuky pro žáky nadané i pro žáky se specifický vzdělávacími potřebami.

Další díl seriálu se bude věnovat tématu Paměť.


Eliška Tauchmanová, školní speciální pedagog
&
Monika Voleská, školní psycholog

Základní školy Schulzovy sady
Dvůr Králové nad Labem

Další články ZŠ Schulzovy sady

Související články
Tvořivost (10. díl seriálu Ze školky do školy)
Vaše komentáře

Přidat komentář

Nadpis:
Jméno:
Email:
sledovat diskuzi emailem
Příspěvek:
Potvrzovací kód:CAPTCHA
Přečteno 119x
 
Hodnocení článku: