Vyhledej
Zvičina > Architektura > stavby

Nové toalety a bufet v provozu - co přinese rekonstrukce vlakového nádraží v Jaroměři cestujícím?

Redakce, / 8.04.2024, KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ
Již na jaře začnou stavební práce související s rekonstrukcí vlakového nádraží v Jaroměři. Dojde k renovaci fasády a střechy, výměně oken a dveří. Úprava vnitřních dispozic umožní rozšíření komerčních a kancelářských prostor. Cestující se dočkají nových toalet a obnoví se provoz bufetové části bývalé restaurace.

FOTOGALERIE - Rekonstrukce vlakového nádraží v Jaroměři začne ještě na jaře


Vítěz nabídl cenu o 35 milionu nižší než se předpokládalo


Až na 18 měsíců se plánují stavební práce související s rekonstrukcí rozsáhlé historické nádražní budovy z 19. století v Jaroměři. Tato budova je spolu se skladištěm, poštou, vodárenskou věží, výtopnou, točnou a kolejištěm kulturní památkou.
Správa železnic vybrala zhotovitele: společnost Chládek a Tintěra, Pardubice. Předpokládaná hodnota stavebních prací byla 179 712 552 Kč. Vítěz výběrového řízení předložil nabídku, která byla o více než 35 milionů nižší: 143 896 530 korun. 

Začne se na jaře

Stavební práce by měly začít ještě nyní na jaře. Jak nám sdělil David Gavenda, tiskový mluvčí Správy železnic, po uzavření smlouvy dojde v krátké době k předání stavby zhotovitelské firmě, která se v nejbližších týdnech bude věnovat zařízení staveniště i prvním pracím na samotném objektu.

Omezení pro cestující

Později v průběhu stavby se potom dočasně uzavřou také prostory, které zatím využívají cestující. Obdobně jako u jiných rekonstrukcí nádraží budou i v tomto případě služby pro cestující nadále zachovány. Čekárna, pokladna i toalety pouze budou umístěny v přechodném mobilním zázemí u nádražní budovy.

Modernizovaný dopravní uzel

Rekonstrukce kolejí a nástupišť probíhala ve stanici v letech 2018 a 2019, dokončen je rovněž navazující přestupní terminál i s cyklověží. 

Projekt Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Jaroměř je navržen ke spolufinancování ze systému EU pro obchodování s emisemi prostřednictvím Modernizačního fondu. Celková výše způsobilých nákladů projektu je 25 083 619 Kč, výše dotace může činit až 10 951 750 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.


Zdroj: SŽDC

 
Vaše komentáře

Přečteno 961x